keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Jyväskylän aikuisopisto 8.2.2011


Jyväskylän aikuisopistolle kokoontui yhteensä 38 opettajaa, kouluttajaa, opinto-ohjaajaa sekä johdon edustajaa. Osallistujat olivat Jyväskylän aikuisopistosta, Jyväskylän ammattiopistosta, Jämsän ammattiopistosta sekä Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskuksesta Äänekoskelta.
Koulutuspäivä toteutettiin koko päivän koulutuksena, jossa aamupäivä käytettiin strategiatyön toteutuksen sekä lähihoitajan tulevaisuuden osaamistarpeiden kuvaukseen. Iltapäivä työskenneltiin Cafe Learning –menetelmällä, jossa tarkasteltiin tulevaisuuden osaamistarpeita suhteessa omaan opetukseen ja oppilaitoksen opetussuunnitelmaan. Jo aamupäivän kuluessa keskustelua herätti termi asianajajuus; voiko tätä termiä käyttää lähihoitajan työstä. Vaihtoehdoksi ehdotettiin, että kirjoitusmuoto olisi: asian ajajana toimiminen tai ’asioista huolehtiminen yhdessä / yhteistyössä asiakkaan tai potilaan kanssa’. Iltapäivän yleinen kokemus oli, että tulevaisuuden osaamistarpeet jo näkyvät oppilaitosten opetussuunnitelmissa, mutta niissä tulisi nykyistä enemmän painottaa mm. elinympäristön huomioimista, hyvinvointiteknologian hyödyntämistä ja kulttuurisuuden näkökulmaa. Iltapäivän työskentelyssä keskusteltiin myös pedagogisista ratkaisuista.




Tässä iltapäivän tuotoksia:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti